- أهم الأخبارالأخبار

فيديو .. السيسي: «هى القصور الموجوده في مصر بتاعة محمد على بس»

نون – وكالات

أخبار ذات صلة

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، فى الجلسة الثانية من الموؤتمر الوطنى الثامن للشباب إن المصريين منشغلون منذ أسبوعين، بما يثار حول عدم انضباط قيادات الجيش، معلقًا: “بقالنا أسبوعين ماعندناش غير موضوع واحد، يانهار أبيض؟، انتوا مش خايفين على جيشكوا، وضباطكوا الصغيرين، إنهم يتهزوا، وإن قياداتهم يتقال عليهم مش كويسين؟”.

 

وتابع السيسي قائلا «معانا ألاف المقاولين شغالين معانا فى المشروعات وفى الأخر جايين تشككوا فى ذمم الناس».

وأضاف السيسي فيه ناس بتسأل الحاجات اللي اتقالت دي عملتها ولا لا ، اللي بيني وبينكم الثقة ، مش أني اكبر من المساءلة أو اني  مش عاوز ارد على كلام يتوجه لي، قالوا إني ببني قصور رئاسية أنا بنيت وببني وهبني ، ومفيش حاجة باسمي، كله للدولة ،مضيفا هى مصر شويه ولا ايه ، أنا بعمل قصور في العاصمة الإدارية الدنيا كلها هتتفرج عليها.

 

وتابع: “بعمل مدينة فنون وثقافة هي الأكبر في العالم، في العاصمة الإدارية الجديدة والعلمين، القصور اللي موجودة في مصر بتاعة محمد علي، هنقف عليها يعني،  مصر بلد كبيرة أوي، كبيرة بيكم، وتستحق إنها تتعامل على إنها كبيرة”.

وأضاف السيسي، خلال كلمته في المؤتمر الثامن، اليوم السبت، مازحا: “هو مفيش في مصر غير قصور محمد علي بس ولا إيه”، مشيرا إلى أن مصر بلد كبيرة بالشعب وتستحق أن تعامل على هذا الأساس.

أخبار ذات صلة

  1. كلمة الرئيس عبد الفتاح السيسي اليوم والمستشارة الألمانية انجيلا ميركل خلال المؤتمر…
  2. شاهد..الرئيس عبد الفتاح السيسي في ضيافة الشيخ محمد بن زايد .. بمطعم عام بأبوظبي
  3. مؤتمر الشباب  ..السيسي: الجيش المصري هو مركز الثقل الحقيقي فى المنطقة العربية

 

أخبار ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى