فيديو .. السيسي للمصريين : ماتروه الآن حلمت به من 40 عام

0

نون وكالات

أكد الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي،أن كل المشروعات التنموية التي يراها الشعب الآن هي أحلام تعرض لها منذ 40 عاماً.

وقال السيسي خلال افتتاحه صباح اليوم لعدد من المشروعات التنموية بدمياط : “مدينة الأثاث لما اتعملت، كنت بحلم زي ما حلمت بحملة فيروس سي، كنت بحلم بعالمية الأثاث، مش محلية الأثاث، لكن فيه ناس لسه بتستورد أثاث للمصريين الحلم اللي عندي هو العالمية”.

أخبار ذات صلة

  1. فيديو.. السيسي يحذر المصريين من خطر الداخل
  2. فيديو.. السيسي يشهد الفيلم التسجيلي «فرص واعدة» عن مشروعات دمياط
  3. مباشر.. السيسي يصل مدينة دمياط لافتتاح عدد من المشروعات التنموية
  4. فيديو.. السيسي يفتتح أكبر مدينة للأثاث في الشرق الأوسط

وواصل “إيه يا بتوع دمياط معندكوش حلم، هو الناس بطلت حلم وتجري على حلمها، بتكلم على كل المصريين، اللي بتشوفوه دا، دا حلم أنا حلمته وأنا صغير من 40 سنين، ولما جيت في المكان دا، ربنا مكننا، إحنا مغيرناش كتير في تطوير الأثاث، كانت الفكرة إننا نعمل مركز للتطوير عشان يبقى إنتاجنا للسوق المصري والعالمي، فيه دول في العالم، الدنيا بتروحلها عشان تجيب منها، مش أثاث، لأ، كل حاجة، الناس دي حققت دا بالعمل مش وهي نايمة، كنت متصور إننا محتاجين 2000 ورشة على الـ1300 ورشة”.

وأتم “الحلم لازم نتمسك بيه لأن المشاكل مش هتنتهي، وده دور الحكومة مش بقول كدا عشان الورش تتاخد، لكن دا مؤشر بالنسبالي، هي لا بتاكل ولا بتشرب”.

كان الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي، قد افتتح عدداً من المشروعات التنموية بمحافظة دمياط، منها أول فندق 5 نجوم بمنطقة الدلتا في رأس البر، ومحطة متعددة الأغراض في ميناء دمياط.

  tF اشترك في حسابنا على فيسبوك  وتويتر لمتابعة أهم الأخبار العربية والدولية

 

تعليقات الفيس بوك
قد يعجبك ايضا
جاري التحميل...